Право на використання слова "скотч" (клейка стрічка) в Україні належить 3М Company
Цікавий оборот стався на ринку інтелектуальної власності.
Виключне право на використання слова "скотч" в Україні належить компанії 3М Company (США), а також її офіційному представнику ТОВ "ЗМ Україна".
Як повідомила прес-служба компанії, 3М Company зареєструвала торгові марки Скотч® і Scotch® на території України. Тепер будь-яка компанія, називаючи, без дозволу правовласника, клейку стрічку "скотчем" стає порушником прав інтелектуальної власності і може бути притягнута до відповідальності.
Згідно з повідомленням, "відповідно до ст.16 і В.20 закону України "Про охорону прав на знаки для товарів і послуг", порушенням є застосування товарного знака в діловій документації, в рекламі, в мережі інтернет (у тому числі в складі доменного імені). Крім того, знак визнається використаним, якщо він застосований у формі зареєстрованого знака, а також у переінакшене формі, якщо це не змінює в цілому відмітності знака".
Компанія "3М Україна" закликає всіх учасників ринку, які виробляють і реалізують клейку стрічку, припинити використовувати назву "скотч" в каталогах, на сайтах, на цінниках і в будь-яких інших друкованих та електронних носіях.
Як повідомляють в компанії, слово "скотч" не є ім'ям прозивним, хоча давно застосовується в Україні для позначення будь клейкої стрічки. Між тим торгова марка Scotch® була зареєстрована в США в 1930 році.
"Ще в 20-х роках минулого століття інженер компанії 3М Річард Дрю загорівся ідеєю спростити життя автомаляра і створити для них клейку стрічку, яка могла б зробити більш акуратним і зручним процес фарбування кузова автомобіля в кілька кольорів. Ця стрічка повинна щільно приклеюватися і легко відставати, не пошкоджуючи фарбу. У першому варіанті стрічки з метою економії коштів клей розташовувався тільки по краях стрічки. Коли Р. Дрю приніс свій винахід на пробу в автомайстерню, маляр був розчарований, так як стрічка погано прилипала. Тому він сказав: "Вирушай до своїх скупим босам і попроси їх додати клею!" У значенні "скупий" він використовував як раз слово scotch, яке і стало назвою продукту", — наголошується в повідомленні.
Напевно, тепер на черзі "ксерокс"?