Частка "Яндекса" на ринку інтернет-пошуку в РФ опустилася нижче 60 %
Частка "Яндекса" на російському ринку інтернет-пошуку в першу декаду листопада впала нижче 60 %, до 59,5 %, випливає зі статистики ресурсу Liveinternet.
"Liveinternet не перший раз показує зниження в 1-2 % частки переходів з "Яндекса" на зовнішні сайти", — заявили "Інтерфаксу" у прес-службі "Яндекса".
За даними ресурсу Liveinternet, у перший тиждень листопада частка "Яндекса" на російському ринку інтернет-пошуку вперше за останні чотири роки опустилася нижче 60 %. Причому в останні рік-два частка російського пошуковика повільно зменшувалася. При цьому частка основного конкурента "Яндекса" — Google повільно зростала і за перший тиждень листопада збільшилася до 31,7 %.
В історії "Яндекса" подібні зміни вже відбувалися. Так, якщо в січні 2007 року частка компанії становила, за даними Liveinternet, 58,1 %, то до березня наступного року знизилася до 53,5 %. Проте потім "Яндекс" переломив ситуацію, і в січні 2009 його частка зросла до 56,4 %, а через рік досягла 60 %, а потім і 63 %.
Проте вже в 2011 році Google зайнявся відновленням позицій. Так, компанія збільшила свій рекламний бюджет в Росії і стала активно його витрачати, в тому числі на трансляцію роликів на телебаченні. Крім того, Google виключив зі свого браузера Chrome можливість вибору пошукової системи. В результаті користувачі, які встановили Chrome, за умовчанням можуть користуватися тільки пошуком Google. Що характерно, можливість вибору пошуку була недоступна в Chrome тільки для російських інтернет-користувачів, в інших країнах світу такого обмеження не було.
У відповідь "Яндекс" в 2012 році випустив свій "Яндекс.Браузер", який інтегрований з усіма веб-сервісами компанії. Крім того, "Яндекс" налагодив співпрацю з Apple, додав в браузері Safari російський пошуковик в число встановлюваних "за замовчуванням".
Фактично два роки ситуація на ринку інтернет-пошуку фактично не змінювалася.
За даними Liveinternet, Google Chrome — найпопулярніший браузер у російських інтернет-користувачів: його частка повільно росте і в жовтні склала 26,1 % (26,3 % за перший тиждень листопада і 24 % роком раніше). Частка "Яндекс.Браузер" за останній рік зросла до 7 %.